Evropská unie. Evropský fond pro regionální rozvoj.

Projekt "Společně si hrát a navzájem se učit"

Projekt "Společně si hrát a navzájem se učit, 100282324" byl podpořen z prostředků Evropské unie a státního rozpočtu ČR / Das Projekt "Gemeinsam Spielen, voneinander, 100282324" wurde aus den Mitteln der Europäischen Union und dem staatlichen Haushalt der Tschechischen Republik gefördert.

Třídy

Třída pro děti se souběžným postižením více vadami

Třídní učitelky Žaneta Kubrová, Ludmila Durgalová
Asistent pedagoga  Jitka Skalová
   
   
Třídní učitelky VV2 Blanka Huráková, Zdena Saidlová
Asistent pedagoga Renata Žatečková

Třída VV 1 - heterogenní skupina, ve skupině je 5 dětí (chlapců) se speciálními vzdělávacími potřebami v rozmezí od 4 do 7 let. Dvě děti jsou po odkladu školní docházky.

Třída VV 2 - heterogenní skupina, ve skupině je 6 dětí (chlapců) se speciálně vzdělávacími potřebami v rozmezí od 3 do 6 let.

Se všemi dětmi jsou prováděny individuální činnosti dle IVP ve spolupráci s SPC (speciálně pedagogické centrum) Děčín, pracoviště Rumburk a s SPC Ústí nad Labem, Demosthenes. Důraz je kladen na sociální a komunikační dovednosti dětí a rehabilitační techniky.

Pro každé dítě je individuální plán a ten plníme podle měsíčních témat ,,Hrajeme si celý rok“, podle možností a schopností dítěte. Společné činnosti - hra, kreslení, hudebně-pohybové chvilky, cvičení, relaxace, pobyt venku. Úzce spolupracujeme s třídou VV 2, kde si společně hrajeme a cvičíme. Společně plánované akce jsou rozpracované ve ŠVP (školní vzdělávací program) a plánu akcí, týkají se kultury, zábavy a sportu. Když je vhodná příležitost, tak navštívíme s dětmi cukrárnu, nebo jdeme na výlet do přírody či za zvířátky. Ve školním roce 2024/2025 bude probíhat plavání zdravotně postižených dětí, canisterapie.

Spolupráce s rodiči probíhá při třídních schůzkách, individuálních pohovorech, při denním kontaktu  se zákonným zástupcem dítěte. Zapojení rodičů do akcí školy a sběrových aktivit. Průběžně hodnotíme plnění IVP (individuální výchovný plán) prostřednictvím pozorování, rozhovoru, dotazování, kresby, grafomotoriky, průběžných záznamů o dětech a konzultacemi se školskými poradenskými zařízeními.

Se souhlasem rodiče, lze využívat v naší MŠ hyperbarickou komoru. Do hyperbarické komory chodí vždy s dítětem paní učitelka. Naší velkou snahou je, aby se všechny naše děti cítily dobře a jejich rodiče byli spokojeni.

 

Třída pro děti se závažnými vadami řeči (dříve logopedická)

Třídní učitelky Bc. Drahomíra Caklová, Markéta Deusová, Jana Jelínková
Asistent pedagoga Kseniia Rudnytska

V tomto školním roce 2024/25 tuto třídu navštěvuje zatím 12 dětí. Je to třída heterogenní, věk dětí je v rozmezí od 3 - 7 let. Letos máme 7 dívek a 5 chlapců, 4 děti jsou po odkladu školní docházky

Do třídy jsou zařazeny děti s prostými vadami řeči, ale i dětí s vadami kombinovanými. V oddělení je možno s dětmi pracovat nejen společně, ale i individuálně. Pravidelnou každodenní činností je společná logopedická průprava, která spočívá v procvičování oromotoriky, dechového a artikualčního cvičení, rytmizace. Využíváme situačního učení, aby se děti naučily zvládat denní situace. Individuální činnosti vycházejí z IVP a jsou zaměřeny tak, aby se osobnost dítěte v rámci možností rozvíjela po všech stránkách. 

Vzhledem k menšímu počtu dětí se snažíme vytvářet domácí prostředí. S rodinami dětí udržujeme co nejužší kontakt. Společně s dětmi slavíme jejich narozeniny, Halooween, Vánoce, masopust, Velikonoce... Okolí školky využíváme pro získávání povědomí o přírodě, počasí, bezpečnosti... Chodíme na různé kulturní a splečenské akce.  Naší snahou je, aby děti byly u nás spokojené. 

 

Pavilon "A" a Planetky

Třídní učitelky Kometky Martina Buršíková, Blanka Mičanová
Školní asistent Barbara Kubrová
Třídní učitelky  Planetky Marcela Bělíková, Marcela Nováčková
Asistent pedagoga Stanislava Fialová
   

Prima holky, prima kluci,
úsměvy nám vždycky sluší.
Hrajeme si, povídáme,
ve školce se dobře máme.
To je naše fantazie,
je to školka Galaxie.

Třídu Kometky navštěvuje v tomto školním roce 22 dětí. Ve skupině je 14 dívek a 8 chlapců. Je to třída heterogenní a věk dětí je v rozmezí 2 – 6 let. Skupina má 7 předškoláků.1 dítě je integrované má k dispozici asistentku a je pro něj vypracován IVP - individuální vzdělávací plán . Učitelky i asistentka se mu věnují individuálně dle doporučení SPC. S dětmi, které docházejí ke klinickému logopedovi "trénujeme" správnou výslovnost dle instrukcí logopeda. 

Ve školním roce 2024/2025 je v oddělení Planetky heterogenní skupina dětí 2 až 6 letých o celkovém počtu 22 dětí. Ve skupině je 13 dívek a 9 chlapců, skupina má 8 předškoláků. Odklad školní docházky má 1 dítě, 1 dítě má podpůrné opatření 3. stupně. S dětmi, které mají IVP- individuální vzdělávací plán- pracujeme individuálně a činnosti vycházejí z doporučení SPC. S dětmi, které mají nesprávnou výslovnost, je prováděna individuální logopedická péče a pracuje se přesně dle úkolů zadaných klinickou logopedkou. 

 Už se všichni moc těšíme, co nám tento školní rok připraví za dobrodružství a zážitky. Přijďte se k nám někdy podívat a uvidíte, že se vám u nás bude líbit.

 

Třídy pro děti s autismem (Porucha autistického spektra)

PAS 1  
Třídní učitelky Martina Hemmerová, Ladislava Bernatíková
Asistent pedagoga Zuzana Stehlíková
   
PAS 2  
Třídn učitelky Bc. Kamila Špičková, Pavlína Císařová
Asistent pedagoga Michaela Havlová

PAS 1 vznikla k 1. září 2009 z důvodů potřeby vzdělávání a rozvoje dětí s poruchami autistického spektra a má za sebou již drobné úspěchy ve vzdělávání. Dětem se věnují dvě učitelky, asistent pedagoga, ve třídě je zapsáno 6 dětí - 4 děti s diagnózou porucha autistického spektra. V tomto školním roce máme 1 holčičku a 5 kluků.

PAS 2 vznikla k 1. září 2019, z důvodu většího počtu dětí s poruchou autistického spektra. Dětem se věnují dvě učitelky a jedna asistentka pedagoga. Ve třídě je zapsáno 5 dětí - 2 děti s diagnózou porucha autistického spektra. Ve třídě jsou 4 chlapci a jedna dívka. 

Každé dítě má svůj individuální plán, podle toho na jakém stupni vývoje se právě nachází. Pracujeme s dětmi pomocí strukturovaného učení a komunikace se vytváří pomocí VOKSU , obrázků, fotografií a SymWriteru. Spolupracujeme s rodiči. Máme i společné činnosti, jako je cvičení, kreslení, modelování, keramiku, stříhání, zpívání a společné hry. Nejdůležitější částí dne je ,,Vítání“, kdy se všichni navzájem pozdravíme podáním ruky a navázáním očního kontaktu a připomeneme si i ty děti, které zrovna nejsou přítomné. Pro samostatnou práci máme vytvořeno speciální místo, kde se děti seznamují s novými věcmi a pomocí obrázků se rozvíjí jejich slovní zásoba. Zde s jedním dítětem pracuje jedna učitelka.

Pravidelně jezdíme s dětmi MHD, aby si osvojily chování v dopravních prostředcích. Ve spolupráci se zubní lékařkou Mudr. Bártlovou a dentální hygienistkou navštěvujeme pravidelně zubní ordinaci a snažíme se, aby děti překonaly strach z neznámého prostředí. Zapojujeme děti do běžného života našeho města, chodíme s nimi do divadla, kina, bazénu a občas s dětmi navštívíme cukrárnu, obchod, nebo jedeme na výlet do přírody a za zvířátky. Jednou týdně máme canisterapii.

 

 

Běžná třída v pavilonu A - Šnečci

Třída Šnečci  
Třídní učitelky Zuzana Švecová, Kateřina Steunová
Asistent pedagoga Veronika Jirušková

Novinky

Říjen 2024

1. 10. 2024

Tak a měsíc máme za sebou Usmívající se

Třídy

Třída pro děti se souběžným postižením více vadami

Třídní učitelky:
Žaneta Kubrová, Ludmila Durgalová

Asistent pedagoga:
Jitka Skalová

Třída se závažnými vadami řeči

Třídní učitelky:
Bc. Drahomíra Caklová, Blanka Huráková, Markéta Deusová

Pavilon "A" a "B"

Třídní učitelky pavilon "A":
Martina Buršíková, Blanka Mičanová

Asistent pedagoga:
Mirka Hrobníková

Třídní učitelky pavilon "B":
Marcela Bělíková, Marcela Nováčková

Asistent pedagoga:
Stanislava Fialová

Třída pro děti s autismem

Třídní učitelky "PAS 1":
Martina Hemmerová, Ladislava Bernatíková

Asistent pedagoga:
Zuzana Stehlíková

Třídní učitelky "PAS 2":
Bc. Kamila Špičková

Asistent pedagoga:
Pavlína Císařová, Michaela Havlová