Projekt "Společně si hrát a navzájem se učit, 100282324" byl podpořen z prostředků Evropské unie a státního rozpočtu ČR / Das Projekt "Gemeinsam Spielen, voneinander, 100282324" wurde aus den Mitteln der Europäischen Union und dem staatlichen Haushalt der Tschechischen Republik gefördert.
Třídní učitelky | Žaneta Kubrová, Ludmila Durgalová |
---|---|
Asistent pedagoga | Jitka Skalová |
Třídní učitelky VV2 | Blanka Huráková, Zdena Saidlová |
Asistent pedagoga | Renata Žatečková |
Třída VV 1 - heterogenní skupina, ve skupině je 5 dětí (chlapců) se speciálními vzdělávacími potřebami v rozmezí od 4 do 7 let. Dvě děti jsou po odkladu školní docházky.
Třída VV 2 - heterogenní skupina, ve skupině je 6 dětí (chlapců) se speciálně vzdělávacími potřebami v rozmezí od 3 do 6 let.
Se všemi dětmi jsou prováděny individuální činnosti dle IVP ve spolupráci s SPC (speciálně pedagogické centrum) Děčín, pracoviště Rumburk a s SPC Ústí nad Labem, Demosthenes. Důraz je kladen na sociální a komunikační dovednosti dětí a rehabilitační techniky.
Pro každé dítě je individuální plán a ten plníme podle měsíčních témat ,,Hrajeme si celý rok“, podle možností a schopností dítěte. Společné činnosti - hra, kreslení, hudebně-pohybové chvilky, cvičení, relaxace, pobyt venku. Úzce spolupracujeme s třídou VV 2, kde si společně hrajeme a cvičíme. Společně plánované akce jsou rozpracované ve ŠVP (školní vzdělávací program) a plánu akcí, týkají se kultury, zábavy a sportu. Když je vhodná příležitost, tak navštívíme s dětmi cukrárnu, nebo jdeme na výlet do přírody či za zvířátky. Ve školním roce 2024/2025 bude probíhat plavání zdravotně postižených dětí, canisterapie.
Spolupráce s rodiči probíhá při třídních schůzkách, individuálních pohovorech, při denním kontaktu se zákonným zástupcem dítěte. Zapojení rodičů do akcí školy a sběrových aktivit. Průběžně hodnotíme plnění IVP (individuální výchovný plán) prostřednictvím pozorování, rozhovoru, dotazování, kresby, grafomotoriky, průběžných záznamů o dětech a konzultacemi se školskými poradenskými zařízeními.
Se souhlasem rodiče, lze využívat v naší MŠ hyperbarickou komoru. Do hyperbarické komory chodí vždy s dítětem paní učitelka. Naší velkou snahou je, aby se všechny naše děti cítily dobře a jejich rodiče byli spokojeni.
Třídní učitelky | Bc. Drahomíra Caklová, Markéta Deusová, Sára Krulišová |
---|---|
Asistent pedagoga | Kseniia Rudnytska |
V tomto školním roce 2024/25 tuto třídu navštěvuje zatím 12 dětí. Je to třída heterogenní, věk dětí je v rozmezí od 3 - 7 let. Letos máme 7 dívek a 5 chlapců, 4 děti jsou po odkladu školní docházky
Do třídy jsou zařazeny děti s prostými vadami řeči, ale i dětí s vadami kombinovanými. V oddělení je možno s dětmi pracovat nejen společně, ale i individuálně. Pravidelnou každodenní činností je společná logopedická průprava, která spočívá v procvičování oromotoriky, dechového a artikualčního cvičení, rytmizace. Využíváme situačního učení, aby se děti naučily zvládat denní situace. Individuální činnosti vycházejí z IVP a jsou zaměřeny tak, aby se osobnost dítěte v rámci možností rozvíjela po všech stránkách.
Vzhledem k menšímu počtu dětí se snažíme vytvářet domácí prostředí. S rodinami dětí udržujeme co nejužší kontakt. Společně s dětmi slavíme jejich narozeniny, Halooween, Vánoce, masopust, Velikonoce... Okolí školky využíváme pro získávání povědomí o přírodě, počasí, bezpečnosti... Chodíme na různé kulturní a splečenské akce. Naší snahou je, aby děti byly u nás spokojené.
Třídní učitelky Kometky | Martina Buršíková, Jana Jelínková |
---|---|
Asistent pedagoga | Barbara Kubrová |
Třídní učitelky Planetky | Marcela Bělíková, Marcela Nováčková |
Asistent pedagoga | Stanislava Fialová |
Prima holky, prima kluci,
úsměvy nám vždycky sluší.
Hrajeme si, povídáme,
ve školce se dobře máme.
To je naše fantazie,
je to školka Galaxie.
Třídu Kometky navštěvuje v tomto školním roce 22 dětí. Ve skupině je 14 dívek a 8 chlapců. Je to třída heterogenní a věk dětí je v rozmezí 2 – 6 let. Skupina má 7 předškoláků.1 dítě je integrované má k dispozici asistentku a je pro něj vypracován IVP - individuální vzdělávací plán . Učitelky i asistentka se mu věnují individuálně dle doporučení SPC. S dětmi, které docházejí ke klinickému logopedovi "trénujeme" správnou výslovnost dle instrukcí logopeda.
Ve školním roce 2024/2025 je v oddělení Planetky heterogenní skupina dětí 2 až 6 letých o celkovém počtu 22 dětí. Ve skupině je 13 dívek a 9 chlapců, skupina má 8 předškoláků. Odklad školní docházky má 1 dítě, 1 dítě má podpůrné opatření 3. stupně. S dětmi, které mají IVP- individuální vzdělávací plán- pracujeme individuálně a činnosti vycházejí z doporučení SPC. S dětmi, které mají nesprávnou výslovnost, je prováděna individuální logopedická péče a pracuje se přesně dle úkolů zadaných klinickou logopedkou.
Už se všichni moc těšíme, co nám tento školní rok připraví za dobrodružství a zážitky. Přijďte se k nám někdy podívat a uvidíte, že se vám u nás bude líbit.
PAS 1 | |
---|---|
Třídní učitelky | Martina Hemmerová, Ladislava Bernatíková |
Asistent pedagoga | Zuzana Stehlíková |
PAS 2 | |
Třídn učitelky | Bc. Kamila Špičková, Pavlína Císařová |
Asistent pedagoga | Michaela Havlová |
PAS 1 vznikla k 1. září 2009 z důvodů potřeby vzdělávání a rozvoje dětí s poruchami autistického spektra. Dětem se věnují dvě učitelky, asistent pedagoga, ve třídě je zapsáno 6 dětí - 4 děti s diagnózou porucha autistického spektra. V tomto školním roce máme 1 holčičku a 5 kluků.
PAS 2 vznikla k 1. září 2019, z důvodu většího počtu dětí s poruchou autistického spektra. Dětem se věnují dvě učitelky a jedna asistentka pedagoga. Ve třídě je zapsáno 6 dětí - 3 děti s diagnózou porucha autistického spektra. Ve třídě jsou 4 chlapci a dvě dívky.
Každé dítě má svůj individuální plán, s dětmi pracujeme pomocí strukturovaného učení a komunikace se vytváří pomocí VOKSU , obrázků, fotografií a SymWriteru. Spolupracujeme s rodiči. Máme i společné činnosti, jako je cvičení, kreslení, modelování, stříhání, zpívání a společné hry.
Pravidelně jezdíme s dětmi MHD, navštěvujeme dentální hygienistkou. Zapojujeme děti do běžného života našeho města, chodíme s nimi do divadla, kina, bazénu a občas s dětmi navštívíme cukrárnu nebo obchod. Jednou týdně máme canisterapii.
Třídní učitelky | Zuzana Švecová, Kateřina Steunová |
---|---|
Asistent pedagoga | Veronika Jirušková |
Školní asistent | Sára Krulišová |
Třídu Šnečků navštěvují děti ve věku 2–5 let. Je nás tu 24 kamarádů – 19 dětí, 2 paní učitelky, 1 paní asistentka pedagoga a 2 šneci afričtí, o které se společně staráme. Naše třída je sice umístěna ve starší budově, ale je zcela uzpůsobena dětským potřebám a společnou výzdobou a vybavením poskytuje dětem příjemné a podnětné prostředí.
Naším hlavním cílem je, aby se dětem ve školce líbilo a byly zde spokojené a šťastné. Jen tak je možné zajistit kvalitní předškolní vzdělávání a přípravu nejen na vstup do základní školy, ale také na jejich budoucí život.
Děti mají po celý den možnost zapojit se do různých aktivit a her zaměřených na jejich celkový rozvoj a přípravu do školy. Činnosti jsou přiměřené věku a individuálním schopnostem dětí. Využíváme také obrovskou školní zahradu, která je ze dvou částí a nabízí mnoho herních prvků a možností pro dětskou hru.
Naši práci bereme jako poslání a vidět pokroky u každého z dětí je pro nás každodenní radostí.