VV1
Třídní učitelky | Žaneta Kubrová, Ludmila Durgalová |
Asistent pedagoga | Jitka Skalová |
VV2
Třídní učitelky | Blanka Huráková, Zdena Saidlová |
Asistent pedagoga | Klára Žatečková |
Třída VV 1 – heterogenní skupina, ve skupině je 5 dětí (chlapců) se speciálními vzdělávacími potřebami v rozmezí od 4 do 7 let. Dvě děti jsou po odkladu školní docházky.
Třída VV 2 – heterogenní skupina, ve skupině je 6 dětí (chlapců) se speciálně vzdělávacími potřebami v rozmezí od 3 do 6 let.
Třída je navržena tak, aby poskytla dětem s různými typy postižení komplexní péči a podporu. Zaměřujeme se na individuální přístup ke každému dítěti, přičemž bereme v potaz jeho specifické potřeby a schopnosti. Individuální činnosti jsou prováděny dle IVP ve spolupráci s SPC (speciálně pedagogické centrum) Děčín, pracoviště Rumburk a s SPC Ústí nad Labem, Demosthenes. Důraz je kladen na sociální a komunikační dovednosti dětí a rehabilitační techniky. Rehabilitační cvičení a terapeutické aktivity jsou prováděny tak, aby podpořily fyzický, emocionální a kognitivní vývoj dětí. Využíváme různé terapeutické pomůcky, jako jsou Bally, balanční podložky, chodítko a další.
Každé dítě má individuální plán a ten plníme podle měsíčních témat ,,Hrajeme si celý rok“, podle možností a schopností dítěte. Společné činnosti – hra, kreslení, hudebně-pohybové chvilky, cvičení, relaxace, pobyt venku. Úzce spolupracujeme s třídou VV 2, kde si společně hrajeme a cvičíme. Společně plánované akce jsou rozpracované ve ŠVP (školní vzdělávací program) a plánu akcí, týkají se kultury, zábavy a sportu. Když je vhodná příležitost, tak navštívíme s dětmi cukrárnu, nebo jdeme na výlet do přírody či za zvířátky. Ve školním roce 2024/2025 bude probíhat plavání zdravotně postižených dětí, canisterapie. Tyto zážitky přispívají k emocionálnímu a sociálnímu rozvoji.
Spolupráce s rodiči probíhá při třídních schůzkách, individuálních pohovorech, při denním kontaktu se zákonným zástupcem dítěte. Zapojení rodičů do akcí školy a sběrových aktivit. Průběžně hodnotíme plnění IVP (individuální výchovný plán) prostřednictvím pozorování, rozhovoru, dotazování, kresby, grafomotoriky, průběžných záznamů o dětech a konzultacemi se školskými poradenskými zařízeními.
Se souhlasem rodiče, lze využívat v naší MŠ hyperbarickou komoru. Do hyperbarické komory chodí vždy s dítětem paní učitelka. Naším cílem a velkou snahou je poskytnout dětem se speciálními vzdělávacími potřebami takové podpůrné prostředí, které jim umožní dosáhnout jejich plného potenciálu a aby se všechny naše děti cítily dobře a jejich rodiče byli spokojeni.